20131016- PN班不是必修班

標題:PN班不是必修班
報章:壹週刊
網址:報導原文網址


PN班( Pre-Nursery)即學前預備班,顧名思義,是讓滿兩歲的孩子提早適應幼稚園生活。有家長欲將戒尿片、學自理兼聽指令等訓練求助學校,亦有深信「輸人唔輸陣」的家長紛紛報名。近日更出現一家老少輪流通宵排隊,為子女索取申請表的瘋狂情況,家長一窩蜂將「起跑戰線」由中、小學幼稚園推前至學前教育。有社工指其實只要父母有心教, PN班絕非必修班。

狠心放手 學習成長
曾照顧皓琛八個月的公公回應:「湊咗咁耐,初時梗係唔捨得啦﹗咁細個又未識講嘢就話返學,學得啲咩﹖個孫返咗學之後成日病,有時放學接佢幫佢除口罩時,見佢成面鼻涕,帶佢食下午茶時又狼吞虎嚥,睇見就陰功,都唔知係咪無人理又食唔飽,真係好心痛。」媽咪美賢又何嘗捨得呢﹖不過,她認為:「壞習慣唔好就要改,我相信老師識教,作為家長,想仔女好就要學識放手,加上小朋友病真係避唔到,無得擔心太多。」

眼見皓琛自從返學後,說話表達能力突飛猛進、半年成功戒尿片、自行換褲著鞋等每日小進步,父母亦深感安慰。阿康坦言:「皓琛以前晚晚要哄個半鐘先肯瞓,但返學後生活作息定時有規律,讀咗三個月就肯乖乖自己瞓,我哋先有時間睇吓電視兼做自己嘢。」美賢亦透露:「最開心係學校訓練到佢肯自己食飯,因為學校安排同學圍喺枱食,利用朋輩壓力讓他們互相學習,有次皓琛掛住玩唔食飯,老師知佢識自己食,所以唔會主動餵,最後收起食物,佢先知原來唔食就無人餵,所以第二日即刻乖乖地自己食。你話如果仲係老人家湊,點會捨得餓親個孫呢﹗」

原本怨言多多的公公,亦明顯看到孫兒「大個仔咗」,他笑稱:「佢返學之後講嘢叻咗好多,三歲人仔會問:「點解我啲頭髮黑色,公公啲頭髮白色?」聽到真係笑死我,佢而家又肯自己食飯,最近仲學識揸筷子,大大吓亦無以前咁多病。諗諗吓,其實佢早啲返學都好嘅,等佢同多啲小朋友玩,互相模仿,學嘢都快啲。」

有家長認為 PN班非常有用,但亦有家長覺得根本無需要。 Mandy與丈夫 Ray婚後於一○年誕下女兒恩琳,因夫婦都要外出工作,故將女兒的日常生活交託工人及婆婆照顧。夫婦深明老人家疼錫孫女,縱壞自然少不免,雖然女兒天生性格較慢熱又黐身,有親友建議替恩琳報讀 PN班提早入學,早日接觸群體生活,既可提升自理能力,亦可為爭取心儀幼稚園鋪路,但 Mandy斷言:「我覺得無需要。」

讀足廿年 及時行樂
點解咁大口氣﹖ Mandy認為:「我覺得兩歲咁細個就要返學,真係好辛苦,橫掂遲啲三歲就要讀幼稚園,之後就要一路讀足廿年讀到上大學,咁點解頭三年唔俾佢開開心心咁玩吓先呢﹖」原來 Mandy的理念,曾一度被視為「怪獸家長」,她笑言:「有幾次鄰居知道恩琳兩歲,就問佢响邊度讀書,我答『仲未返學』時,對方即瞪大雙眼表示:『吓,無讀書﹖』,我都唔想同佢解釋咁多,答佢:『係呀,我覺得唔使咁早。』」

爸爸 Ray透露身邊都有不少親戚朋友送子女上 PN班,所以當太太認為囡囡毋須提早入學時, Ray坦言:「我當時都有懷疑係咪真係唔使讀,不過太太好堅持,咁我諗諗吓都同意家教重要過靠學校。」他解釋:「其實 PN班學到嘅,上幼稚園都會學到,你話擔心佢唔識自理,唔識聽指令﹖呢啲都應該响屋企教。只要每日重複教佢,自然會慢慢入腦,例如想佢戒片,我哋就每朝起身叫佢記住尿急的感覺,定時帶佢去廁所,急的時候要出聲,兩歲半已完全戒片;又例如唔准佢入廚房,我哋要解釋有刀有火會危險,雖然佢有時會伸隻腳入嚟試探,但只要次次提,佢就自然唔會入,我哋屋企都唔使裝圍欄。」

慢熱怕醜 總能適應
記者觀察恩琳,發現她進入遊樂場前會乖乖除鞋及整齊放在一旁,其間並無爭先恐後,到快餐店午膳毋須父母餵食,飯後更主動推櫈。 Mandy笑言:「我哋雖然要返工,但放工放假時都會同佢傾偈和同佢玩,陪佢睇故事書教佢 ABC,教佢自己執拾玩具,去完廁所要洗手,出門口同管理員叔叔打招呼,加上我有同佢返教會同報讀 playgroup,多與同齡小朋友和大人相處,所以自理能力同溝通都無問題。」

許多家長都擔心孩子無法考入心儀學校而報讀 PN班,但無提早入學的恩琳,都成功考入名牌幼稚園。上月陪伴囡囡首日 K1上課的 Mandy承認:「我見個女同其他小朋友真係有少少分別,一來佢性格慢熱,二來人哋讀過一年 PN班,對陌生的學校環境無咁驚,老師問問題時會舉手,但恩琳就未咁有反應。不過,小朋友好快就適應啦,我都係堅信我哋嘅決定無錯﹗」

揠苗助長 未贏先輸
香港家庭福利會經理(家庭服務)註冊社工鄭健忠認為:「現時許多家長都要返工,獨留孩子由工人或長輩照顧,每每飯來張口服侍周到,令孩子無論社交及自理學習都缺乏刺激。相反,返 PN班或 playgroup等學前預備班,都可透過遊戲及群體活動,讓幼兒習慣有規律的生活,學習社交禮儀、品德、專注力和情緒管理,以及大、小肌肉的訓練,我本人亦會選擇讓孩子返 PN班。」當然,唔返 PN班,家長亦可自己教,但群體生活可能會較缺乏。鄭舉例:「學校會安排孩子一齊遊戲,就算孩子爭玩具,老師都不會阻止,目的是讓他們明白玩具要分享,以及訓練輪流玩的耐性,若孩子爭玩而出手打人時,老師便會教。當然,家長亦可多帶子女到公園玩接觸同齡孩子,以習慣群體生活。」

有部分 PN班除遊戲學習外,亦會加入學術元素,吸引為了「贏在起跑線」的家長紛紛報讀。鄭健忠笑言:「我聽過有 PN班已經學串英文生字和加減數,有家長認為唔讀就『蝕底』,但其實有外國研究指過早進行正規學習,對孩子日後的學習能力影響不大,相反,若家長見孩子吸收能力較慢而加以催谷或反應過大,反會對孩子構成無形壓力,孩子或會抗拒返學、發噩夢及賴尿等情緒反應,所以,為免減低孩子的求學興趣,家長應循序漸進,替孩子報讀 PN班時,要先了解學校課程,緊記應以玩樂為主。」

話你知
許多家長為了發掘孩子學術以外的潛能,都會替孩子報讀興趣班,但若家庭經濟能力較差,孩子的才華或許會被埋沒。有見及此,香港家庭福利會與機構合作,資助合資格的學童參與興趣課程,有興趣者可瀏覽網站: http://www.hkfws.org.hk keyword:→最新項目→「童」步成長路

其實 PN班在社會上一直有需求,除了有「贏在起跑線」的家長外,其中一個令近年較「爭崩頭」的原因,是出生率與十年前相比,由每年四萬大幅上升至近年八至九萬,令需求急劇上升。